Brazylijski Embraer oraz Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa (Łukasiewicz – ILOT), polski instytut badawczy, podpisały umowę o współpracy w badaniach nad nowymi technologiami lotniczymi i materiałami.
Memorandum of Understanding zostało parafowane w Warszawie przez Sylwestra Wykę – pełniącego obowiązki dyrektora Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa oraz Francisco Gomesa Neto, prezesa i dyrektora generalnego firmy Embraer.
Łukasiewicz – ILOT jest jednym z najważniejszych europejskich ośrodków badawczych w dziedzinie lotnictwa. Założony w 1926 roku zapewnia badania i usługi w zakresie technologii lotniczych, bezzałogowych i kosmicznych. Brazylijski producent i Łukasiewicz – ILOT rozpoczną współpracę, koncentrując wysiłki na działalności badawczo-rozwojowej w dziedzinie materiałów, przyszłych technologii lotniczych, projektowania lotniczego i przyszłych procesów konserwacji.
– Memorandum o porozumieniu oznacza początek technologicznego mostu między Polską a Ameryką Południową. Dzięki współpracy z firmą Embraer łączymy nasze doświadczenie z globalnym liderem branży, aby wspólnie rozwijać najnowocześniejsze technologie lotnicze i materiałowe. To partnerstwo nie tylko wzmacnia pozycję Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa jako centrum badawczego, ale także podkreśla znaczenie polskiej inżynierii i nauki w kształtowaniu bezpieczniejszego, wydajniejszego i zrównoważonego przemysłu lotniczego – powiedział dr Sylwester Wyka, pełniący obowiązki dyrektora Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.
– Umowa z Łukasiewicz – ILOT jest kluczową częścią naszego planu pogłębienia 25-letniego zaangażowania w polski ekosystem lotniczy. Łukasiewicz – ILOT to światowej sławy instytut badawczy, który specjalizuje się w kluczowych technologiach stanowiących istotę przyszłego lotnictwa. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy partnerami Łukasiewicz – ILOT i z niecierpliwością czekamy na wyniki, które możemy wspólnie osiągnąć – podkreślił Francisco Gomes Neto, prezes i dyrektor generalny firmy Embraer.
Brazylijski producent rozważa nowe projekty w Polsce obejmujące m.in. zakład remontowy podwozia dla samolotów E2 oraz konwersję samolotów E190 na frachtowce.
O ile LOT zdecyduje się na wybór E2 do swojej floty.